dinsdag 31 mei 2011

Werelddag zonder tabak

Vandaag dus. 10 jaar geleden ben ik gestopt. Ik rookte máár 4 jaar maar was wel verslaafd. Dat kan dus. Elke dag een pakje en als ik wegging bijna 2 op een avond/nacht.
Lief rookt en dat vind ik erg om eerlijk te zijn. Maar uit eigen ondervinding weet ik dat stoppen enkel gaat als je het zelf écht wilt. Op café zit ik altijd bij de rokers omdat er dat 4 zijn. En ik, buiten 1 vriendin, de enige niet-roker ben. En dat vind ik ook erg. Maar ik ga geen andere vrienden zoeken. Ik hoop alleen dat ik hen niet veel te vroeg moet afgeven ...

8 opmerkingen:

  1. Ik heb nooit gerookt en vind het moeilijk om goed te beseffen hoe moeilijk het stoppen is. Ik zie het wel aan Baardmans, dus ik vind het ontzettend knap dat je stopt en toch bij de rokers blijft zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga ook nog altijd bij de rokers zitten. Ikzelf ben nog maar 2 jaar en 6 maanden gestopt met roken. Ik had er 15 jaar als roker opzitten. Op het eind zo'n 30 sigaretten per dag en god weet hoeveel in het weekend. De eerste weken waren lastig, maar nu nog altijd content dat ik gestopt ben!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. proficiat Storm! in het weekend rookt men precies altijd méér. ik ben ook nog altijd héél blij dat ik gestopt ben!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. merci kouw! Baardmans wilt ook niet stoppen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niet-roker en daar ben ik trots op ...
    Stoppen met roken moeten mensen echt wel zelf willen, want anders lukt dat toch nooit. Het zou leuk zijn als Lief en co ooit zouden stoppen met roken, maar zie dat niet echt rap gebeuren ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zullen nog wel geruime tijd in het "rokerskot" zitten ...

    BeantwoordenVerwijderen