maandag 13 januari 2014

Van kwaad naar erger

Van de 20e december tot de 2e januari leek wel één lange feestroes. En ik houd niet meer van Kerst. Geef mij maar gewoon vakantie. Een normale doodgewone vakantie met dagen waarop je zelf kan beslissen wat je wilt doen. En niet naar het ene na het andere verplichte feestje. Het begon al op 20 december met een kerstfeestje van het werk. Uiteindelijk was dat wel gezellig maar ik ga daar gewoon niet graag heen. En toch valt het altijd mee. 22 december was het kerstdrink van de wijk waar ik woon. Ook daar had ik geen zin in omdat ik mijn buren nog niet zo super goed ken. Toch leerde ik een paar nieuwe mensen kennen, zoals op elk feestje van de wijk (ik deed er al vier op 1,5 jaar tijd). 24 december was gelukkig geen verplicht nummertje maar gewoon lief en ik die samen kookten (kalkoen met chocoladesaus) en het gezellig maakten. 25 december werden we verwacht op twee plaatsen. Om 12 u. bij lief zijn ouders (waar ook zijn zus en haar vriend en haar twee kinderen waren) en om 16.30 u. bij mijn opa waar ook mijn ouders en mijn tante en nonkel waren. 's Middags waren het giga worstenbroodjes en 's avonds gourmet. Met oudjaar maakten lief en ik het weer gezellig. We hielden een mini-feestje: twee vriendinnen had ik uitgenodigd. En om 24 u. klonken we met cava op straat met de jongste buren (rond de 28 jaar zijn ze) en hun bezoek. En keken we naar het vele vuurwerk rondom ons. Lief en ik hadden de hele namiddag samen in de keuken gestaan met op de achtergrond de Tijdloze. Samen zingen en dansen en koken. Het heeft iets! Verschillende hapjes, eend als hoofdgerecht en Limoncellotiramisu. En zelfgebakken lekkere koekjes van vriendin V als afsluiter. Vriendin A had voor iedereen cadeautjes bij. Zalige cadeautjes trouwens! Eén januari moesten we gelukkig maar op één plek zijn; bij mijn opa. Daar waren we met 19. Twee januari waren de laatste twee feesten op het werk; een nieuwjaarsontbijt en de nieuwjaarsreceptie. Die uiteindelijk ook heel goed meevielen. Van kwaad naar erger. Niet dus. Het blijft een gezellige tijd. En ik geniet ervan om de living vol te hangen met kerstversieringen. En de kerstboom voor de deur vol te hangen.

Ik houd het vol om langere stukjes te schrijven. Nummer 3 it is!

1 opmerking:

  1. Kalkoen met chocolade! Speciale combinatie, maar klinkt wel lekker.
    10 feestjes op 2 weken: check. Waarbij ook 2 feestjes op 1 dag. Wat denk je, volgend jaar het vliegtuig op voor een échte vakantie? :-)

    BeantwoordenVerwijderen