zaterdag 31 maart 2012

Boeken

De boeken die ik uitlas in januari, februari en maart zijn:
- "Rue Fontaine d'Amour" van Jef Aerts: vierde roman van de auteur en heel vlot geschreven. Een spannend boek maar een beetje een vreemde wending naar het einde toe.
- "Italiaanse schoenen" van Henning Mankell: ik had nog nooit iets van deze auteur gelezen maar ik was aangenaam verrast. Het is een mooie psychologische roman. Gelezen op mijn e-reader.
- "Dit is mijn dag" van Aidan Chambers: een steengoed jongerenboek (kortverhalen). Aidan Chambers was vroeger één van mijn favoriete jeugdauteurs. Ik blijf zijn nieuwe boeken lezen. "Dit is alles" van hem is zelfs nog beter.
- "Zomerhuis met zwembad" van Herman Koch: enorm goede roman! Weer op mijn e-reader gelezen. Het boek heb ik op 19 dagen uitgelezen wat met mijn gebrek aan vrije tijd een record is!

4 opmerkingen:

  1. Aidan Chambers las ik als kind/tiener/enfin ook graag. Ben een aantal jaar geleden gestopt met jeugdboeken lezen maar eerlijk, sinds mijn tienertijd is er geen enkel boek meer dat me echt diep diep diep heeft geraakt, maar dat kan ook aan het ouder worden liggen natuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb sinds mijn jeugd 1 jeugdboek en 2 jongerenromans gelezen ... gewoon omdat die écht veel te leuk waren! :)

      Verwijderen
  2. Zomerhuis met zwembad.. Die ga ik eens opzoeken.
    Heerlijk he lezen op een reader?! Ik doe sinds 1.5 jaar niets anders.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik lees nog fysieke boeken omdat ik niet alles vind in e-bookformaat wat ik wil lezen. Ik las tot nu toe 4 e-books sinds juli 2011 (aankoop e-reader).
      Zomerhuis met zwembad is enorm de moeite!

      Verwijderen