vrijdag 7 maart 2014

Happy Challenge week 8: omring je met positieve mensen

De Happy Challenge vond ik bij aMuse Rouge
 
De Happy Challenge is een initiatief van medeblogsters Kelly, Marieke en Lisanne. Gedurende 10 weken geven zij elke week een opdracht of stellen zij een vraag die je op jouw eigen manier mag invullen of beantwoorden. Het kan heel waardevol en leuk zijn om na te denken over dingen waar je anders niet bij zou stilstaan, om te "moeten" schrijven over een bepaald onderwerp en te kijken wat er uit je vingers stroomt, welke woorden je computerscherm vullen.



Hoe zou ik dit aanpakken? Een moeilijke weer deze week. Maar eigenlijk omring ik mij al een paar maanden met positieve mensen. En vermijd ik mensen die me een negatief gevoel geven. Op twitter, facebook, blogs en ook in real life ja. Soms door de confrontatie uit de weg te gaan en niet in discussie te gaan. Want dat lost toch niets op. Focussen op leuke en positieve dingen. Maar sommige mensen moet je nu eenmaal telkens tegenkomen. Dan zeg je zo weinig mogelijk tegen hen. En focus je je op anderen. Ook al lijkt dit allemaal super moeilijk, het werkt wel. Feit is dat ik zelf heel erg gevoelig ben en vlug negatieve gevoelens absorbeer bij anderen, zoals een spons ja. Dat maakt het allemaal nog moeilijker. Maar ik leer stilletjes aan bij. Met vallen en opstaan. Ik sta nu nu toch al een stuk verder dan 1,5 jaar geleden toen ik voor een tijdje bij m'n ouders had gewoond en net alleen ging wonen. En als ik er even over nadenk sta ik al veel verder dan pakweg 15 jaar geleden toen ik nog een prille twenty-something was. 

2 opmerkingen:

  1. Soms kan je ze moeilijk vermijden vind ik, je hebt mensen die gewoon heel negatief kunnen doen. Zelf ben ik een positief maar onzeker iemand :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, ik zeg dan zo weinig mogelijk tegen zulke mensen en focus mij op positieve mensen.

      Verwijderen