zaterdag 20 september 2014

Jij staat niet alleen ...

Gisteren kocht ik mij het boek: Juliette : een liefde in snapshots van Thé Lau


Thé Lau


Flaptekst:

"EEN BITTERZOETE COMING OF AGE-ROMAN OVER HET VERLANGEN NAAR IETS GROTERS, EN DE PRIJS DIE JE DAARVOOR BETAALT. Robbie Morris wil weg uit het kunstenaarsdorp Bergen, dat leeft op roddel, achterklap en jaloezie. Op een feest ontmoet hij de oogverblindende fotografe Juliette. Samen trekken ze naar Amsterdam, waar Robbie als tekenaar gaat werken voor de grootste krant van Nederland, onder de hoede van de flamboyante verslaggever Breukhout. Eindelijk leeft Robbie het leven zoals hij dat zich altijd droomde. Maar de verlokkingen van dat leven blijken ook een keerzijde te hebben. 
 THÉ LAU (1952) is geboren in Bergen, Noord-Holland. Hij is zanger en tekstschrijver van The Scene en maakte enkele succesvolle soloalbums. Hij publiceerde eerder De sterren van de hemel, In de dakgoot, 1000 Vissen en Open. De teksten 1979-2014. In 2004 verscheen de roman Hemelrijk, waarover de pers schreef: 'Dit romandebuut blijft nog dagen in het hoofd rondspoken' JOHN SCHOORL, DE VOLKSKRANT 'Een roman waarvan taal en verhaal in de lezer blijven hangen lang nadat het boek is dichtgeslagen... Verbijsterend goed' THEO HAKKERT, GPD" (Bron: VLACC)

Thé Lau kent iedereen als de zanger en bezieler van The Scene: een band waar ik vooral in de jaren '90 vaak naar luisterde. Thé schrijft fantastische teksten dus ik ben heel nieuwsgierig naar zijn nieuwe roman. Want het is geen non-fictie.

Een nummer dat mij altijd zal bijblijven ook al geraakte een tijd geleden het nieuws bekend dat Thé terminaal ziek is:

IEDEREEN IS VAN DE WERELD

Dit is voor de misfits die je her en der alleen ziet staan
die onder straatlantaarns eten
en drinken bij de volle maan

Dit is voor degenen die je overal herkent
deze is voor jou en mij
want dit is ons moment

Ik hef het glas op jouw gezondheid
jij staat niet alleen

Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen

Deze is voor iedereen die passie heeft en die voor passie gaat
In het donker kan ik jou nooit zien
maar ik weet dat jij daar staat

Rood, zwart, wit, geel, jong, oud, man of vrouw
in het donker ben je nooit te zien
maar deze is van ons aan jou

Geen opmerkingen:

Een reactie posten