zaterdag 13 augustus 2011

Beetje kwaad

Ik wou eens uitleggen hoe verkopers je behandelen als je niet met je vriend maar met je moeder interieur/vloeren/keuken/sanitairwinkels afloopt.
First; je komt binnen en ze bekijken je amper. Je loopt dus verder (geïnteresseerd) maar met de gedachte "ik zal mij dit wel inbeelden" ... tot ze je na een kwartiertje komen vragen of ze je kunnen helpen. Dan leg je uit wat je wilt. Moeder vult dit aan (ze heeft méér technische kennis want ze was binnenhuisarchitecte). Je krijgt wat oppervlakkige uitleg. Dan stellen we nog wat vragen maar dit is precies al te veel. Je ziet ze kijken naar de andere klanten in de winkel (volgens hen onopvallend maar het valt kei hard op). Na 5 min. zeggen ze dat ze anderen gaan helpen maar dat we altijd nog vragen mogen stellen. Wij kijken rond en vinden nog wat extra vragen. Dus wachten we. Maar we zien dat er nóg volk binnengekomen is ondertussen (allemaal koppels). Ondertussen is de verkoper al 30 min. bezig met het koppel na ons. Na nóg 15 min. wachten besluiten we om door te gaan. Maar dan vraag ik mij af; waarom krijgen wij die aandacht niet?

Update: sommigen zijn wél vriendelijk. Maar net in die ene winkel met de mooie keukens doen ze dus zó ...

5 opmerkingen:

  1. Strange ! Iedere potentiele klant zou hetzelfde moeten behandeld worden dacht ik zo ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anders moet je één of ander keukenattribuut op de grond laten vallen. Ze zullen wel afkomen, dan ....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien hebben zij instructies gekregen de meeste aandacht aan koppels t besteden. Die zijn met 2 en kunnen dus meer uitgeven dan een 'single' die met haar mama komt shoppen... Jammer voor hen dat ze niet verder kijken dan hun neus lang is want dat is een klant minder he!

    BeantwoordenVerwijderen