zaterdag 15 februari 2014

Happy Challenge week 5: just do it!

De Happy Challenge vond ik bij aMuse Rouge

De Happy Challenge is een initiatief van medeblogsters Kelly, Marieke en Lisanne. Gedurende 10 weken geven zij elke week een opdracht of stellen zij een vraag die je op jouw eigen manier mag invullen of beantwoorden. Het kan heel waardevol en leuk zijn om na te denken over dingen waar je anders niet bij zou stilstaan, om te "moeten" schrijven over een bepaald onderwerp en te kijken wat er uit je vingers stroomt, welke woorden je computerscherm vullen.


Deze week gaat de Challenge over hoe je de dingen aanpakt. Ik wou een aantal dingen veranderen maar moest daarvoor andere zaken laten. Maar hoe deed ik dat? Dat is deze week de vraag voor de Challenge.

Positiever ingesteld geraken
Ik doe mijn best maar dit vind ik de allermoeilijkste. Zeker omdat ik de laatste weken en maanden heel moe ben. En dan lukt vaak niets, toch bij mij. Een lichtpuntje: mijn mama zei laatst dat ik zo vrolijk was. Mijn mama is een persoon die zulke dingen misschien één keer om de drie jaar zegt. Ook een collega zei dat ik de laatste weken zo goed gezind ben. Weeral een opsteker. We gaan erop vooruit!

Wat betreft het kleding maken en ontwerpen ... 
Ik mailde iemand met de vraag welke naaimachine ik best zou kopen. Voorlopig kreeg ik nog geen antwoord maar eigenlijk weet ik dit best zelf ook wel. Nu nog even sparen. Vorige week kocht ik een aantal naaispulletjes zoals een pinkschaartje. Een paar weken terug vond ik naainaalden en -garen. Gisteren kocht ik dan weer een handig koffertje om alles in op te bergen. Ook tekenen (ontwerpen) doe ik méér en méér. Ik doe dus mijn best ...

Een laatste puntje van de Challenge van vorige week was méér naar optredens gaan.  
Drie optredens in 2014 deed ik al. En er zijn er nog drie gepland. Zelfs vanavond eentje. Nummer vier is gepland maar daarvoor moet ik nog aan tickets geraken. Dus dit puntje is dik in orde aan het komen.

Lezen mag nog altijd meerderen!

Wat ik hiervoor wilde laten:

Sociale media neemt toch nog net iets teveel tijd in beslag in mijn leven. Hier moet ik écht op letten! Een moeilijke ...

Opruimen blijft ook een issue. Al blijft de afwas hier wel vaak twee tot drie dagen staan. Da's toch al iets. 

Voor piekeren heb ik niet veel tijd gehad de laatste weken omdat ik telkens tussen 21 en 22 u. doodmoe in mijn bed kroop.

2 opmerkingen:

  1. Ik had een reactie neergezet, maar die is bij het publiceren verdwenen. Wheart.

    Anyway, wat ik wilde zeggen, was dat mijn reactie misschien bij het lezen een gevoelige snaar bij jou geraakt wordt.

    Blijf positief denken. Kijk eens op: http://www.voorpositiviteit.nl/ voor meer tips over positief denken

    En over de rest:

    Het maken van en ontwerpen van kleding. Vraag voor je verjaardag geld aan iedereen als ze vragen wat je voor je verjaardag wilt hebben

    Lezen: neem er bewust de tijd voor. Zet je mobiele telefoon op stil of op trillen. Als het een belangrijk telefoontje is, dan zullen ze je nog wel een keer bellen. Sociale media: ik probeer (lukt niet altijd) maar 2 x per dag mijn sociale media-pagina's te bekijken. 1 x 's-morgens bij het ontbijt en 1 x 's-avonds na het eten. Die TV kan best wel een avondje zonder jou. Zet Classic FM op de kabelradio aan als achtergrondsmuziek. Opruimen: sta bijvoorbeeld 10 minuten eerder op, zodat je rustig kunt ontbijten, afwassen en afdrogen en je ontbijtspullen weer schoon de kast in gaat. Dat geldt 's-avonds na het eten: direct afwassen etc.

    Piekeren: ga op internet googlen op mindfullness oefeningen, zodat je met een geestelijk leeg hoofd gaat slapen.

    http://chriskrastdoorblogland.blogspot.nl/2014/02/just-do-it.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Praktische tips. Like! Wat betreft opruimen ... Dat doe ik teveel dus ben al blij dat ik de afwas durf te laten staan. En mindfulness moet ik echt eens proberen. Dat kom ik zo vaak tegen. Bedankt!

      Verwijderen